نگهداری و حفظ مشتری، مهمترین زمینه برای رشد و پیشرفت کسبوکار در بازار است. علاوه بر اینکه جذب و ترغیب مشتری کاری بسیار پیچیده و با اهمیت و هزینه بالا به نظر میرسد، باید بگوییم که حفظ مشتری نیز تاثیر بسزایی در روند رو به رشد کسبوکار بر عهده دارد که باتوجه به اهمیت ویژه آن از توجیه بیشتری برخوردار است زیرا اگر مشتری رضایت لازم را از کسبوکار مورد نظرش داشته باشد، به طور متوسط 6 مشتری دیگر را به همراه خود خواهد داشت. به همین منظور است که میزان تلاش مشاغل برای حفظ مشتری در نوع رسیدن به موفقیت و افزایش درآمد بسیار تاثیرگذار است.
[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید .]
درباره این سایت